YaTiRaMLi
dapat title "yati, the hiking girl" bile budak jepun tu kagum aku dapat memanjat gunung datuk ni.. *padahal diorang tak tau, dah gile semput nak sampai ke puncak tu..nasib bek tak jatuh tergolek ke bawah je..hahah*
.
start pendakian on 8th january 2011..excited nak mendaki, sampai lupa birthday kak nor pada hari kejadian..ampunn..dah dapat handbag cantik kan..so, sile senyum skang!! heheh.
.
panjat tak sampai setengah jam, dah semput..dapat pulak duduk atas batu besar yg sejuk..bontot pun terasa nyaman..hahah.
.

tetapi, bukan saya sorang je yang pancit..rupanya sportsmen pun pancit gak..hahah *gelak jahat*
.

bile pancit, mari la kita berehat di bawah pokok sambil makan roti..konon makan roti nak tambah tenaga tapi lepas makan, rasa perut makin berat, jadi macam makin semput nak mendaki..tskk T.T
.

part paling best sepanjang hiking ni, dapat tengok keindahan alam ciptaan-Nya..



walaupun takde pakai dslr, tapi berjaya gak ape mengsnap gambar dengan cantik..hikhik.



semut gergasi..kalau kene gigit dengan semut ni, konpem demam sebulan.hohoh.

terdengar bunyi kera sahut-sahutan..cuba intai kat atas pokok, dia men nyorok2 pulak..baa cakk..heee..
bunga yang cantik pun boleh tumbuh kat atas puncak gunung..subhanallah.



kalau gayat, duduk kat bawah tengok orang panjat je la ye..teehee *sila baca dengan nada humble sebab saya letak gambar ni bukan untuk tujuan berlagak*..teehee..





eh..ada lagi satu gambar..teehee..



dan akhirnya, yeyy!! kami sampai di puncak!! fuh fuh..tercungap2 bile dah sampai atas..konpem turun 1 kg..hahah.



eh..saya berada lagi atas dari mereka :p


bergambar itu penting..hahah.



dah start menjadi poyo..naseb ko la man dapat kawan camwhore macam aku..hahah.



lagi..teehee..



dan lagi..teehee..tapi apesal sume gambar tengah bercekak pinggang??hahah.


okeh..gambar ni bercekak pinggang dengan sebelah tangan..tak sama dengan gambar kat atas..hahah.


bile dah selamat turun dari pendakian, ada jeram best menanti ketibaan kami..waaooweiii :))

kaki je dapat berendam sebab konon malu nak mandi-manda bersama-sama mereka..hahah.


gaya kretiviti mereka..hebat kan?? ok! saya impressed!!

tengok mereka mandi-manda sampai mengigil-gigil, ishhh..jeles sungguh..tskk.


overallnye, pendakian yang sangat beshhh!!! gambar makan cendol kat kedai wak leman, lupa lak nak capture..teehee..
.
jom hiking lagiiii :))
* location: Gunung Datuk, Rembau, Negeri Sembilan.

5 Responses
  1. EnTiTi Says:

    ceh...ko ngate aku ye kat sini..cetttt

    ko leh semput siap kate nk turun balik....

    kalo nk tau yati ade la teringat cite pasal kawan nye bernam azulia and hazirah....hahahhaa...tergelak aku ingat mase panjat, mane aku x semput..next act...bukit tabur


  2. EnTiTi Says:

    jap2...ko kate nasib baik ko tak jatuh tergolek ke bawah?????? hahahaha...bukan da mmg tergolek ke???? hahahahhaa gelak guling2


  3. YaTiRaMLi Says:

    aiyakkk...nape tetiba ko folo blog aku pulak??ingtkan dpt mengumpat belakang2 jek..hikhik..

    aku ckp aku nk turun balek tu propaganda je..kikiki..tapi aku tau, ko mmg semput gile pon..wakaka..

    aku jatuh dgn machonye la beb..cettt :p


  4. EnTiTi Says:

    aku xsemput la....amik oxygen, da lame xdpt oxygen byk2, ko jatuh macho ke? mamat blkg ko xwat pape pun nk tlg

    aku tau nape gambar ko byk cekak pinggang
    sebab tiak ko basah kan?kan kan


  5. YaTiRaMLi Says:

    cettt..mamat blkg segan nk tolong sbb dia tau aku mesti akan ckp; "its ok..its ok..saya boleh bangun sndiri"..hikhik :p

    tiak aku sihat..so, mestilah basah..muahaha :D


Post a Comment