YaTiRaMLi
kene tipu..cett cett..inilah akibatnya apabila buta IT..tskkk. kejadian berlaku pada suatu malam yang tenang, tengah2 layan godek2 lappy kesayangan, baca blog, tengok facebook (akibat membuat keje2 tak berfaedah..tskk), maka terpop-up (rosak bahasa melayu tskk) la satu security tool yang tanpa disuruh, rajin tak rajin, mengscan (lagi sekali rosak bahasa ibunda tskk) lappy kesayangan ini lalu terjumpa la beratus2 virus, trojan, worm dan seangkatan dengannya.
.
rupa security tool yang dengan bangga memaparkan telah berjaya mengscan virus2 yang kononnya dialah security tool yang hebat..cettt!!!
maka, sebagai seoprang yang buta IT, dengan patuhnya telah mengikut segala arahan yang diberikan.tskk.. risau beb, banyak mende penting kat dalam tu. draft paper (walaupun baru 1 muka surat..tskk), draft thesis (walaupun tak sampai 10 pages..tskk), risau tetap risau. bagai lembu dicucuk hidung, bersetuju je dengan setiap cadangan yang diberikan..dan jeng jeng jeng..at last,security tool yang hebat ini memaparkan; "to continue protected your pc, please make payment bla bla bla.." cett cett dan cett!!
.
disebabkan ketidakmampuan memiliki kad kredit (nasib baik takde. kalo ada mau kene tipu lagi..tskk), maka telah memilih butang "continue unprotected" macam dalam gambar kat bawah..tskk.
tapi cett cett dan terus cett bile security tool yang konon hebat ni asik pop-up kat screen lappy ku memberitahu betapa kritikalnya lappy ku ini.tskk.
.
tapi nasib baik la wujud jugak orang yang celik IT kat dalam dunia ni. kalau tak..tskkk.
.
kesimpulannya, jangan la simply percaya dengan bende2 yang konon hebat seperti tersebut disini T.T
3 Responses
  1. isk,, nape yati caye???? ni kan cam iklan2 kat tepi2 yg ngaco je kejenye tuh. huhu. -__-`


  2. YaTiRaMLi Says:

    tu la..mmg buta IT betol T.T


  3. takpe takpe. skang dah tahu. seb baek yati takde kad kredit. kalu idak mesti dah siap beli. huhuhuhu


Post a Comment